19 Eylül 2009 Cumartesi

İYİ BAYRAMLAR,

Artık ramazan bayramının gelişi daha bir belli oluyor. İşyerinde bir koşturma bir telaş ki sormayın. Malum adı üstünde şeker bayramı, herkese şeker çikolata yetiştirmek lazım. Öğrenciyken hep hayal kurardım ne güzel olurdu bir çikolata fabrikasında çalışsam diye. Bizzat üretimde çalışmasam da burada olmak güzel.

Kakao ve çikolata kokularının arasında artık çikolata görmek istemiyorsundur diyenlere inat
eşim eve çikolatayla geldiğinde çocuklar gibi seviniyorum hala. Finallere çalıştığımız sırada ev arkadaşım Feyza’yla verdiğimiz küçük molalarda en büyük zevkimiz Nestle’nin Damak çikolatasını yemekti. Moral düzeltmek için bire bir. Minik bir parça çikolatanın ne kadar da insanı mutlu ettiğini anlıyorsunuz o zaman.

Siteye yazmaya niyetlendiğimde sırada bekleyen yemek tariflerimden herhangi birini yazacaktım, ama her nedense bir anda çikolatayı anlatmaya başladım işte. Şu bayram arifesinde evimde oğluşumla birlikte zaman geçirmek yerine beni işe getiren gücün ne olduğu düşüncesi bunları yazmama sebep oldu galiba. Evet işim vardı ondan geldim, ama peki bu yoğun çalışmaya neden hayır demiyorum diye düşündüğümde, sanırım çikolatayı sevmemin büyük katkısı var. Her şey çikolata aşkına :) ha haaa :)


Ama artık tam bir Şölenci oldum, hele bir de içine girip, birbirinden lezzetli çikolataların tadına bakınca insan bu kadar güzel lezzetlerin yanı başına yapıldığına inanamıyor. Yeni favorim Madlen Premier. Allahım o ne güzel bir lezzet öyle.


Bıkmadan usanmadan anlatabileceğim bir şey sanırım bu çikolata.

Bu arada evdeki telaşı da anlatmadan olmaz sanırım, antepte adettir, yuvalama yapılır bayram sabahı yenmek için, bayrama bi kaç gün kala konu komşu toplanır ve evlerde herkes bayram yuvalaması yuvalarlar, pirinç unu, et ve su karışımıyla yapılan küçük küçük toplardan oluşmuş sulu bir yoğurtlu yemek. Aman ha dikkat edin, Antep dışındakilerin bu yemeği çorba olarak nitelendirmesi en büyük üzüntü kaynağıdır onlar için. Yuvalama da bayram sabahı afiyetle yedikten sonra daha güzel anlatacağım bir şey olacak sanırım. Devamı var… takip edin diyerek kapatayım bu günü.

Hepinizin Şeker bayramını kutlarımaha nice bayramlara çikolata tadında.

Bayramınız Şölen Olsun…











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder